Deklaracja

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Policji w Opatowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Policji w Opatowie.

Data publikacji strony internetowej: 2015-01-15.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2015-01-15.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. 

  • Na stronie opublikowano dokumenty, które:
    • pochodzą z różnych źródeł;
    • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co wpłynęło na ostateczny kształt, w tym treść dokumentu;
    • zostały opublikowane zgodnie z zasadami, które obowiązywały w innej instytucji;
    • nie można zmienić ich struktury;
    • zostały opublikowane, zanim ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie.
  • Nie wszystkie zdjęcia i grafiki mają prawidłowe opisy alternatywne, a tabele odpowiednio oznaczone nagłówki i tytuły. Szkolimy redaktorów naszego serwisu, ponieważ zależy nam na tym, aby umieli oni dodawać treści, które są zgodne ze standardami dostępności.
  • Ze względu na ograniczenia systemowe serwisu nie wszystkie elementy treści zostały oznaczone znacznikiem lang.
  • Nie wszystkie filmy, które zamieszczamy w naszym serwisie, mają napisy rozszerzone i audiodeskrypcję.
  • Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Ze względu na ograniczenia techniczne aplikacje typu "wirtualny spacer" oraz system oceny treści nie są dostępne.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest mł. asp. Katarzyna Czesna-Wójcik, koordynator ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, adres poczty elektronicznej katarzyna.czesna@ki.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 80 52 299. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Główna siedziba Komendy Powiatowej Policji w Opatowie, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy ulicy Sienkiewicza 30 w Opatowie. Siedziba posiada też tablicę informacyjną znajdującą się nad głównym wejściem do budynku.

Do wejścia głównego prowadzą schody przy, których po zewnętrznych stronach znajdują się barierki ochronne. Przy wejściu znajduje się specjalny podjazd dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

W holu głównym po prawej stronie od wejścia znajduje się stanowisko kierowania dyżurnego, które jednocześnie pełni funkcję punktu obsługi interesanta. W przypadku ustalenia numeru telefonu do zainteresowanej osoby, pomocnik dyżurnego ustala właściwy numer i powiadamia telefonicznie osobę o oczekującym interesancie. Znajdują się tam informacje do kontaktu dla osób niesłyszących.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Osoby odbierane są z poczekalni i poruszają się po budynku w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika policji (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu  zabezpieczone jest przeszklonymi drzwiami z kontrolą dostępu. Przez opisane drzwi może przejechać osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim.

Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze w prawej części głównego holu. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku.

Przed budynkiem, na parkingu Komendy wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a.

Usługa tłumacza  PJM i SJM online jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00 w  Punkcie Obsługi Interesanta.

Personel nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. 

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, należy wejść na stronę euslugi.policja.pl

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r., nr 209, poz. 1243).

Dostępność architektoniczna Komisariatu Policji w Ożarowie

Komisariat Policji w Ożarowie mieści się przy ul. Jana Pawła II 13 w Ożarowie.
Na budynku od strony wejścia głównego znajduje się tabliczka z napisem „Komisariat Policji w Ożarowie”.

Do wejścia głównego budynku prowadzi chodnik z kostki brukowej, a następnie schody składające się z czterech stopni (brak podjazdu dla wózków).


Przy budynku nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a.

Dostępność architektoniczna Posterunku Policji w Lipniku

Siedziba Posterunku Policji w Lipniku znajduje się pod adresem Lipnik 23A, oznaczona jest numerem posesji a nad głównym wejściem do budynku od strony drogi krajowej nr 9 widnieje duży napis POLICJA. Po lewej stronie od wejścia do budynku znajduje się również duża tablica informacyjna z pełną nazwą jednostki.

Do wejścia głównego prowadzi jeden stopień. Z lewej strony drzwi, na ścianie umieszczony jest domofon umożliwiający przywołanie funkcjonariuszy. Po wejściu do budynku po lewej stronie znajduje się pokój przyjęć interesantów, przystosowany również do obsługi interesantów z ograniczeniami ruchowymi. Po prawej stronie od wejścia do budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.

Na wprost od wejścia głównego za przeszklonymi drzwiami znajduje się sekretariat.

Przy budynku nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a.

Dostępność architektoniczna punktów przyjęć interesantów podległych Komendzie Powiatowej Policji w Opatowie

Punkt Przyjęć Interesantów w Baćkowicach mieści się w budynku Urzędu Gminy w Baćkowicach, oznaczonym numerem posesji 84.

Do wejścia głównego prowadzą schody. Jest to budynek wielopiętrowy. Punkt przyjęć znajduje się na parterze w pokoju oznaczonym numerem 5.

Budynek nie jest wyposażony w windę ani podjazd dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille"a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz informacji głosowych.

Punkt przyjęć interesanta czynny jest w każdy poniedziałek w godz. 11:00-12:00.

 

Punkt Przyjęć Interesantów w Sadowiu mieści się w budynku wielofunkcyjnym, oznaczonym numerem posesji 131C.

Do wejścia głównego prowadzą schody. Jest to budynek jednopiętrowy. Punkt przyjęć znajduje się na pierwszym piętrze..

Budynek nie jest wyposażony w windę ani podjazd dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille"a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz informacji głosowych.

Punkt przyjęć interesanta czynny jest w każdą środę w godz. 10:00-11:00.

 

Punkt Przyjęć Interesantów w Wojciechowicach mieści się w budynku B Urzędu Gminy, oznaczonym numerem posesji 50.

Do wejścia głównego prowadzą schody. Jest to budynek jednopiętrowy. Punkt przyjęć znajduje się na pierwszym piętrze w pokoju oznaczonym numerem 21.

Budynek nie jest wyposażony w windę ani podjazd dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille"a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz informacji głosowych.

Punkt przyjęć interesanta czynny jest w każdy poniedziałek w godz. 9:00-10:00.

 

Punkt Przyjęć Interesantów w Tarłowie mieści się w budynku Urzędu Gminy przy ul. Rynek, oznaczonym numerem posesji 2.

Do wejścia głównego prowadzą schody. Z lewej strony wejścia znajduje się podjazd dla wózków. Jest to budynek jednopiętrowy. Punkt przyjęć znajduje się na parterze w pokoju oznaczonym numerem 5.

Budynek nie jest wyposażony w windę ani podjazd dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille"a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz informacji głosowych.

Punkt przyjęć interesanta czynny jest w każdy poniedziałek w godz. 11:00-12:00.

 

 

Powrót na górę strony