Aktualności

Zamiast zysku jest strata

6800 złotych straciła mieszkanka powiatu opatowskiego, która chciała sprzedać kojec dla psa na popularnym portalu społecznościowym. Kobieta, kierowana przez oszustkę wygenerowała kod BLIK i zatwierdziła transakcję, której sama nie zleciła. Przypominamy o tym, aby przed dokonywaniem transakcji w przestrzeni internetowej zapoznawać się z regulaminami portali, z których korzystacie i nie ignorować wyświetlanych alertów.

W środę opatowscy policjanci zostali powiadomieni o tym, że jedna z mieszkanek powiatu straciła 6800 złotych. Kobieta na popularnym portalu społecznościowym zaoferowała do sprzedaży kojec dla psa za kwotę 100 złotych. W dość krótkim czasie za pośrednictwem komunikatora skontaktowała się z nią osoba, która wyraziła zainteresowanie zakupem kojca oraz zaproponowała przeprowadzenie transakcji przez kuriera znanej firmy z usługą „od drzwi do drzwi”. Sprzedająca w trakcie dalszej wymiany wiadomości podała osobie zainteresowanej swój adres e-mail oraz numer telefonu. Następnie otrzymała link, gdzie po wejściu została przekierowana na stronę swojego banku, a tam po zalogowaniu otrzymała informację, że w ciągu 10 minut ktoś z nią się skontaktuje, aby dokończyć transakcję. Po chwili telefonicznie skontaktowała się z nią kobieta, która poprosiła o wygenerowanie kodu BLIK w celu potwierdzenia wiarygodności klienta. Pokrzywdzona wygenerowała kod BLIK po czym go zatwierdziła. Po tej operacji zorientowała się, że z jej konta wypłacone zostały pieniądze we wspomnianej wcześniej kwocie.

Powyższy przykład to w ostatnim czasie powszechny sposób działania oszustów. Zachowajcie czujność.

Opr. KCW

Źródło: KPP Opatów

Powrót na górę strony